PIDServis

Navigace

Vyhledávání

Rozšířené hledání

Počítadlo

Hradec Králové

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  31.08.2011

Hradec Králové je krajské město na východě Čech ležící na soutoku Labe a Orlice. Ve městě žije cca 95 000 obyvatel.

Městská doprava

Městskou dopravu zajišťují podobně jako v Pardubicích i zde trolejbusy a autobusy. Od července 2008 funguje ve městě nový Terminál autobusové dopravy pro městské i regionální a dálkové autobusové linky. Jedná se o jeden z nejmodernějších terminálu v České republice. Zhruba polovina nástupišť slouží městským trolejbusům a autobusům, druhá polovina pak regionálním a dálkovým linkám. Terminál je navíc vzdálen v docházkové vzdálenosti od hlavního železničního nádraží (zhruba 300 metrů). Přesto lze cestovat městskými linkami mezi těmito místy zdarma. Stejně jako v nově a pěkně zrekonstruovaném přednádražním prostoru jsou i zde umístěny digitální panely s nejbližšími odjezdy jednotlivých spojů. Nový komplex terminálu hromadné dopravy je vybaven dvěma budovami, jednou s informacemi o MHD a druhou s informacemi o dálkových autobusech. Obě jsou vybaveny občerstvením, čekárnou apod.

Nyní se ale vraťme k vlastnímu provozu městské dopravy. Trolejbusy jezdí v Hradci Králové od roku 1949. V současné době se jedná o několik linek, které tvoří páteř městské dopravy. Jezdí v poměrně krátkých intervalech i o prázdninách, od cca 10ti minut ve špičkách po maximálně cca 20ti minut v sedle. Nicméně je nutné poukázat na neuvěřitelně zrůdný systém časových poloh odjezdů jednotlivých spojů. Žádná z linek nemá vůbec pravidelný interval. Všechny spoje jsou vedeny nahodile. O prokladech v jednotlivých společných úsecích se nám tu taky může jenom zdát. Je až s podivem zvláštní, že něco takového dodnes stále někde existuje. Dopravní podnik to alespoň hasí velmi kvalitním vozovým parkem. Mají zde zanedbatelné množství starých trolejbusů typu Škoda 14Tr (standardní) a Škoda 15Tr (kloubové), se kterými jsme se navíc vůbec nesetkali v prázdninovém provozu. Hlavně tu však jezdí 20 standardních nízkopodlažních trolejbusů Škoda 21Tr z let 1997-2002 a kloubových nízkopodlažních 11 trolejbusů Škoda 31Tr Sor z roku 2011. V následujících 3 letech bude ale znovu obnoven vozový park standardních trolejbusů nákupem 18ti nových kusů.

Autobusy jsou v Hradci také ve výborném stavu. Ze zástupců starších autobusů lze snad zmínit pouze 3 vozy typu Karosa B941E, které v době návštěvy byly nasazovány na zvláštní linku Hip Hop Camp. Dále totiž po městě jezdí 93 Citybusů nebo Citelisů, z toho 22 kloubových.

Do fotogalerie přispěli též fotografové Ondřej Vojtěchovský a Martin Veverka.

Obrázky

Terminál Terminál Terminál
Hlavní nádraží Hlavní nádraží Jízdní řády MHD na hlavním nádraží
Hlavní nádraží Terminál Terminál
Terminál Terminál Terminál
Terminál Terminál Terminál
Terminál Terminál Hlavní nádraží, výpomocný spoj
Terminál Terminál OD TESCO
areál DP Slezské předměstí Slezské předměstí
Slezské předměstí Informační okénko ve voze. Alessandria
Alessandria přechod pouze pro zákazníky dopravního podniku Pyrám
Průmyslová škola Škubánek v zastávce Průmyslová škola Hlavní nádraží
Hlavní nádraží Hlavní nádraží Hlavní nádraží
Škoda 31Tr Sor Fifinka na konečné Nový Hradec Kluky
Krteček na konečné Nový Hradec Malšovice Citybus
Adalbertinum Adalbertinum Adalbertinum
Muzeum

Komentáře

Článek „Hradec Králové“ nikdo nekomentoval.


Stanardní verze | Copyright © 2005–2017 PIDServis