PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Wien

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  21.08.2011

Výstavba hlavního nádraží pokračuje a potrvá ještě nějaký ten pátek. Během letošního léta je však ale Vídeň rozkopaná všude možně. Okolí stanic S-Bahnu jako je Wien-Mitte nebo Wien-Südtiroler Platz včetně tramvajových tratí je jedno velké staveniště. Aby toho nebylo málo tak je skoro po celé prázdniny přerušen provoz na lince metra U6 v úseku Westbahnhof - Alser Strasse, který vede po známé ulici Gürtel (bývalé městské hradby). Touto ulicí by mohla být zavedena náhradní autobusová linka, ale ta by strávila hodně času v kolonách a tak je zavedena náhradní tramvajová linka E, která však kopíruje trasu U6 pouze částečně, vede defacto po trase linky 5. A tak jsou cestující z metra U6 rozptýleni všude možně, například do linek U4 nebo S45.

V říjnu 2010 byl zprovozněn zatím nejnovější úsek metra. Jedná se o prodloužení linky U2 ze stanice Stadion do stanice Aspernstrasse. Zrušena byla jedna autobusová linka jedoucí defacto v této trase. Místní autobusové linky v oblasti čtvrti Aspern byly změněny a navázány na novou konečnou metra, kde byla postavena autobusová konečná. Vznikly také nové atraktivní přestupní vazby, jako např. stanice Stadlau, kde lze z metra pohodlně přestoupit na S-Bahn nebo jiné vlaky, např. do Bratislavy, nebo pak stanice Donauspital, kde lze přestoupit na tramvajovou linku 26.

Pomalu postupuje také obnova vozového parku metra, tramvají a autobusů dopravního podniku Wiener Linien. Nové vozy všech uvedených dopravních prostředků jsou vybaveny červenými plastovými sedačkami (v případě autobusů s látkou na sezení) a klimatizací. Starých vozů metra ale hlavně i tramvají je však ve Vídni stále ještě požehnaně a obnova ještě nějaký čas zřejmě potrvá.

Vídeň jinak musím znovu připomenout není podobná německým městům. Zástavba tu je velmi hustá a stejně tak síť linek městské dopravy. Pět linek metra a doplňující S-Bahn zajišťuje rychlou a spolehlivou páteř městské dopravy. Tramvaje a autobusy tvoří hustou síť linek, která vás doveze opravdu téměř ke každému rohu a přesto v krátkých intervalech. Možná také proto, že tu vyloženě razí systém co nejmenšího počtu linek a krátkých intervalů. Přestupování tak není vůbec žádný problém, protože i v neděli jezdí hlavní linky po 7,5 nebo 10ti minutách a pozdě večer například metro po 7,5 minutách. Za zmínku stojí také osvědčený celonoční provoz metra o pátečních a sobotních nocích, kdy tak jezdí autobusové linky v upravených trasách. Nezajíždí jich tolik do centra, ba naopak jezdí spíše od metra dál od města, než během týdne, kdy spíš jen kopírují trasy metra a tramvají. Tramvaje nepotkáte v nočním provozu v žádnou noc.

Další informace a fotografie naleznete zde.

Obrázky

interiér nových průchozích souprav metra Aspernstrasse, nová konečná U2 Aspernstrasse
Kagran Kagran Leopoldauer Platz
interiér starších vozů metra U4, pohled z Reinprechtsdorfer Brücke U4, pohled z Reinprechtsdorfer Brücke
náhradní linka E, Lange Gasse Lange Gasse leták o výluce na U6
dočasná konečná U6 Alser Strasse vozy metra na lince U6 připomínají spíše tramvaj Flughafen Wien-Schwechat
Flughafen Wien-Schwechat Pro majetnější tu je rychlé a luxusnější spojení letiště s centrem města, vlak CAT (City Airport Train), jedna jízda za 10 EUR CAT
S-Bahn na letišti S-Bahn na letišti zastávka místní autobusové linky po hřbitově
CAT na opačné straně trasy, zastávka Wien-Mitte CAT Wien-Mitte
Urban-Loritz-Platz Urban-Loritz-Platz Wien Südtiroler Platz
Wien Südtiroler Platz Wien Südtiroler Platz Wien Südtiroler Platz
Wien Südbahnhof/Ostbahn schéma sítě metra a železnice ve Vídni a okolí Hütteldorf/Bujattigasse
Hütteldorf/Bujattigasse Schöffelplatz interiér klasického starého vídeňského S-Bahnu, vozy z 80. let
schéma sítě S-Bahnu Hütteldorf Hütteldorf
Schönbrunn Schönbrunn Schönbrunn
Schönbrunn Schönbrunn Heiligenstadt
Heiligenstadt Stadion Donaumarina, nejnovější úsek metra U2 u mostu přes Dunaj
odpadkové koše na tříděný odpad ve stanici Donaumarina Kagran Kaisermühlen/VIC (Vienna International Center)
Kaisermühlen/VIC (Vienna International Center) Kaisermühlen/VIC (Vienna International Center) Kaisermühlen/VIC (Vienna International Center)
vláček v Donauparku koše na zastávkách, Warhanekgasse Neue Donau
Neue Donau S-Bahn ve stanici Handelskai levostranný provoz S-Bahnu, zastávka Wien-Handelskai
na lince S45 jezdí vozy Bombardier Talent, zastávka Wien-Penzing Kranzgasse tradiční historické ale funkční sloupky
Ring Tram Kärtner Ring/Oper váhy jsou ve Vídni na každém rohu, většinou na zastávkách
starý S-Bahn nově v klasickém nátěru ÖBB pro regionální vlaky Wien-Praterstern Wien-Mitte
Wien-Mitte cestující po výstupu z metra ve stanici Schwedenplatz musí po eskalátorech DOLŮ do vestibulu Julius-Raab-Platz
populární šoto flek, úsek na lince U4 mezi stanicemi Landstrasse-Wien Mitte - Schwedenplatz Philadelphiabrücke (Wien-Meidling) Gesundheitszentrum Süd
Gesundheitszentrum Süd Südtiroler Platz Südtiroler Platz
Südtiroler Platz Kaiser-Franz-Josef-Strasse Liesing
Liesing, dopravce Blaguss Postbus Siebenhirten
Siebenhirten metro na povrchu je ve Vídni běžná věc, Siebenhirten WLB (Wiener Lokalbahn) v zastávce Philadelphiabrücke (Wien Meidling)
WLB, Vosendorf-Siebenhirten Jízdní řád WLB Kärtner Ring/Oper
MAN Lion´s Regio, patří WLB interiér tradiční, zažité a letité staré vídeňské tramvaje Hetzgasse (Hundertwasser Haus)

Komentáře

Článek „Wien“ nikdo nekomentoval.


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis