PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Regensburg

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  15.07.2011

Regensburg (česky Řezno) je čtvrté největší bavorské město (po Mnichovu, Norimberku a Augsburgu) ležící na nejsevernějším ohybu řeky Dunaj. Na východ od něj leží Bavorský les (tedy německá strana Šumavy). Město je střediskem vládního obvodu Horní Falc a okresu Řezno. Před vznikem germánského města zde sídlilo keltské sídlo. Centrum města je na seznamu UNESCO od roku 2006. Řezno má 135 520 obyvatel. Ve městě se nacházejí tři vysoké školy a je tak poměrně velkým univerzitním centrem.

Železniční doprava

Přes Regensburg vede trať s dálkovými vlaky na trase Nürnberg – Regensburg – Passau – Wien, v historii to svého času byla trať v Německu s nejvyšší možnou rychlostí. Dnes tu jezdí vlaky ICE po dvou hodinách. Jezdí zde meziregionální vlaky na Regensburg – Landshut – München, Regensburg – Widen – Hof a Regensburg – Ingolstadt – Ulm. Dále zde jezdí regionální vlaky do Allingu, Wlhally a Falkensteinu. Zajímavostí je soukromá společnost Agilis provozující vlaky na trase Neumarkt - Regensburg - Plattling a nebo také Vogtlandbahn a jeho vlaky Alex.

Městská doprava

Regensburgské dopravní podniky provozují městskou autobusovou dopravu čítající asi 10 linek, tu příměstskou provozuje několik menších společností. V letech 1903 – 1964 byla ve městě v provozu tramvajová síť. V 80. letech byly položeny základy integrované dopravy RVV. Propojila městské autobusy s těmi příměstskými a také železniční dopravou. V integrované dopravě jsou zahrnuta například města Neumarkt, Schwandorf, Cham, Kelheim a Amberg, který je zároveň součástí tarifů VGN (Norimberk) a VAS.

V síti městských autobusových linek dominují páteřní linky 1, 2, 6 a 10 s celodenním intervalem 10 minut a kloubovými autobusy. Ostatní linky mají intervaly 10, 20 nebo 30 minut také v závislosti na denní době. Hned u hlavního nádraží v Albertstrasse je zřízen centrální přestupní bod městských linek. Zajíždí sem však také poměrně velké množství příměstských linek, ty však přes integraci nejsou příliš využívány pro dopravu po městě. Za zmínku také stojí turistická autobusová linka A jedoucí v polookružní trase s konečnou u hlavního nádraží a projížďkou po historickém centru města. Hlavní trasa většiny hlavních linek vede kolem centra a připomíná trasu pražských tramvajových linek 17 a 18 u Karlova mostu. Frekventovaná ulice s autobusovou dopravou (ne auty) tak v historickém centru Regensburgu tu nikomu problém nedělá. Vytíženými zastávkami v centru města jsou zejména Dachauplatz a Arnulfsplatz.

Obrázky

železniční uzel Plattling, vlevo Waldbahn (směr Žel.Ruda-Alžbětín), vpravo Agilis (směr Regensburg, Neumarkt) Agilis v Plattlingu agilis
agilis se pyšní například zásuvkami u každé sedačky agilis je sice regionálka, na rovné trati u Dunaje mezi Regensburgem a Plattlingem ale často dosahuje rychlosti až 160 km/h agilis na hlavním nádraží v Regensburgu
Regensburg Hbf, příchod na nástupiště řešen nadchodem spojujícím obchodní centrum Arcaden s nádražní budovou Arnulfsplatz Citaro
Schwabenstr. garáže se nacházejí u zastávky Schwabenstr. Johann-Hösl-Str.
Roter-Brach-Weg MAN Pommernstr.
Donaustaufer Str., z celého severního příměsta se veškerá autobusová doprava (včetně městská ze severních čtvrtí) setkává v tomto hrdle a jede přes jeden most přes Dunaj, jedno z nejfrekventovanějších míst autobusů) Donaustaufer Str. Dachauplatz
Thundorferstr. Thundorferstr. mezi Thundorferstr. a Fischmarkt
Fischmarkt Fischmarkt Fischmarkt
Fischmarkt Fischmarkt Bismarckplatz
Budova hlavního nádraží u hlavního nádraží Albertstrasse, uzel městský linek, poblíž hlavního nádraží
Albertstrasse, uzel městský linek, poblíž hlavního nádraží Albertstrasse, uzel městský linek, poblíž hlavního nádraží uličkami v centru (pěší zóny) se proplétá linka A
uličkami v centru (pěší zóny) se proplétá linka A

Zobrazit komentáře (2)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis