PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Ústí nad Labem

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  03.04.2011

V tomto článku se podíváme do aprílového Ústí nad Labem (fotografie byly pořízeny 1. dubna). Toto krajské město, sedmé nejlidnatější u nás (něco málo pod 100 000 obyvatel), se nachází na severozápadě Čech. Páteří místní MHD jsou trolejbusy, kde dodnes vládnou vozy 15Tr. Kvalitní vozový park však má Ústí v autobusové dopravě, ty jsou však pouze doplňkem v městské dopravě.

Železniční doprava

Ústím vede I. tranzitní železniční koridor na němž jezdí mezinárodní vlaky z Hamburku, Berlína a Drážďan přes Prahu, Pardubice a Brno do Vídně nebo Bratislavy a Budapešti. Vlaky kategorie EuroCity zde jezdí v taktu 2 hodiny, nicméně díky vloženým rychlíkům je zde přímý vlak do Prahy každou hodinu, cesta trvá kolem 70 minut.

Regionální doprava

Přesto že v Ústeckém kraji funguje na své poměry poměrně kvalitní informační a propagační systém ohledně regionálních železničních a autobusových linek, o integraci jako takové si zde mohou nechat pouze zdát. Dopravní podnik města Ústí nad Labem provozuje také několik příměstských autobusových linek, které dotuje kraj. Na tyto linky se tak vztahuje pravidlo, že nasazený autobus může být starý max. 8 let. Díky tomu je vozový park autobusů i městského dopravce velmi moderní. Vysokopodlažní autobusy se používají téměř jen jako zálohy, kloubové vozy nepočítaje.

Městská doprava

Trolejbusy: V Ústí nad Labem jezdí od roku 1988. Tvoří páteř městské dopravy. Linky jsou označeny čísly 51-62. Jezdí většinou v intervalu 15 minut ve špičce, 20 minut v sedle a 30 minut večer. Nicméně díky prokladům a většinou dvěma linkám na každé konečné je v hlavních úsecích poloviční interval. Až na jednu výjimku jezdí v Ústí pouze kloubové trolejbusy. Téměř celý vozový park se zakládá na flotile vozů Škoda 15Tr, několik z nich prošlo renovací. Ze tří vozů typu Škoda 22Tr byl v době návštěvy provozní pouze jeden. V roce 2006 bylo za podpory EU zakoupeno šest nových vozů Škoda 25Tr alá Citelis. Do trolejbusů je možné nastupovat všemi dveřmi ve všech obdobích.

Autobusy: Městské autobusy v Ústí nad Labem mají pouze doplňkovou funkci, jedině linky 3, 5 nebo 11 lze díky kratším intervalům (podobné jako trolejbusy) považovat za podstatné linky. V autobusovém vozovém parku se vyskytují vozy různé značky, od Karos (v pravidelném provozu většinou již pouze v kloubovém provedení - B941, B961), přes starší Citybusy z 90. let po nové vozy Mercedes Benz Citaro, Solaris Urbino a Tedom. V době návštěvy byl zachycen na garáži zapůjčený předváděcí kloubový Tedom, který se zatím proháněl na městských linkách ve Znojmě a Banské Bystrici. Do zkušebního provozu s cestujícími v Ústí bude nasazen poprvé v ponděl 4. dubna. Do autobusů se nastupuje pouze předními dveřmi, výjimkou jsou linky 5 a 11 v době od 4 do 20 hodin, kdy je povolen nástup všemi dveřmi.

V letech 1899 - 1970 jezdily v Ústí nad Labem také tramvaje.

Fotografie z areálů vozoven trolejbusů a autobusů a z dispečinku Dopravního podniku byly pořízeny v rámci exkurze Drážní společnosti při ČVUT FD.

Obrázky

konečná Všebořice, u vozovny trolejbusů trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice
trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice
trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice
trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice trolejbusová vozovna Všebořice
trolejbusová vozovna Všebořice (v popředí historický trolejbus původem ze Švýcarska) trolejbusová vozovna Všebořice dispečink Dopravního podniku města Ústí n.L.
kanceláře plánovačů dopravy na autobusových garážích autobusové garáže Předlice bus garáže, kloubový Tedom
bus garáže bus garáže, Urbino 15 bus garáže
bus garáže, Urbino 15 bus garáže bus garáže
bus garáže bývalá liberecká tramvaj v autobusové garáži Předlice v Ústí n.L. bývalá liberecká tramvaj v autobusové garáži Předlice v Ústí n.L.
autobus z Liverpoolu opravovaný vlek Karosy B961 záložní Karosy, půlka půjde brzy do kopru nebo k prodeji
jedna z dosluhujících Karos autobusové garáže Předlice povedený přestup z vlaků do autobusů a trolejbusů MHD na hlavním nádraží
zastávkový sloupek na Mírovém náměstí v centru města Mírové náměstí vzpomínka na provoz tramvají, ulice Bílinská
ulice Masarykova Divadlo Divadlo
Divadlo Divadlo serpentýny, ulice Důlce
serpentýny, ulice Důlce serpentýny, ulice Důlce serpentýny, ulice Důlce
Krásné Březno Krásné Březno Sídliště Sibiřská
interiér modernizovaného trolejbusu Škoda 15Tr Divadlo pomalované JŘ
interiér původního trolejbusu Škoda 15Tr

Zobrazit komentáře (4)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis