PIDServis

Navigace

Vyhledávání

Rozšířené hledání

Počítadlo

Znojmo (březen 2011)

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  07.03.2011

Za poslední rok prošla velkou revitalizací znojemská doprava neuvěřitelně rychle. 1. ledna 2010 došlo ke změně dopravce místní MHD, kdy po mnohaletém monopolu firmy ČAS-SERVICE, která poskytovala velmi neuspokojivé služby, nastoupil po výběrovém řízení kvalitní dopravce PSOTA s novými většinou nízkopodlažními autobusy. Zároveň došlo k optimalizaci sítě linek a jízdních řádů. K 1. červenci došlo k integraci celého Znojemska (vlaků, autobusů, včetně MHD) do jihomoravského IDS (IDS JMK). Poslední akcí bylo 1. září zprovoznění nového terminálu pro příměstské autobusové linky a také otevření nových prostorů pro zastávky městských autobusů přímo před vstupem do nádražní budovy. Za zmínku také stojí zrekonstruovaná nádražní budova (již funguje pár let) společně se zrekonstruovanými nástupišti a zprovozněná nová elektrifikovaná trať do Rakouského hlavního města Vídně. Prostředí veřejné dopravy ve Znojmě a jeho regionu tak doznalo skutečně příjemné změny, která byla hodně potřeba.

V této reportáží se zaměříme zejména na aktuální provoz kloubového autobusu TEDOM, který je jako první vůbec v provozu v rámci zkušebních jízd s cestujícími u dopravce Psota na znojemských linkách MHD. Vzhledem k víkendovému provozu nebylo možno zachytit mnoho dalších zajímavostí z provozu. Doufejme, že se v létě dočkáme obsáhlejší reportáže.

Obrázky

803, ul. 17. listopadu Odjezdy městských autobusů z nádraží Informační centrum dopravce Psota, v sobotu odpoledne zavřeno, otevírací doba ale nikde napsaná není
prostory bývalého autobusového nádraží, které nadále patří firmě ČAS-SERVICE zejí prázdnotou, oobčas sem zajede auotubus na jedné z jeho posledních tří komerčních linek hned vedle zářící novotou terminál pro příměstské autobusové linky IDS JMK a také dálkové linky ostatních dopravců (než je ČAS-SERVICE), zde na displeji odjezdy v reálném čase terminál příměstských autobusů, v sobotu odpoledne prázdno, jediný autobus dopravce A-Z BUS do Prahy
zastávka městských autobusů u Nádraží zkušební první kloubový TEDOM, Nádraží kloubový Tedom v Příměticích
kloubový TEDOM, zastávka Nám. Komenského kloubový TEDOM uvnitř zastávka Nám. Komenského směr Nádraží, kdo a proč si se sloupkem otáčel
i křižovatka Náměstí Komenského, přilehlé ulice Studentská a Jana Palacha prošly kompletní rekonstrukcí a s nimi i zastávka městských autobusů Nám. Komenského zastávka Horní náměstí, náměstí opět po rekonstrukci, znojemákům se placka plná kamenů a betonu nelíbí stejně jako nám. komenského, kam se poděly všehcny květiny, zeleň a fontána? viditelnost veřejných záchodků je alarmující veřejné záchodky na Horním náměstí je to jediné co na velkém placu kamenů a betonu najdete
znojemská radnice, ulice Obroková zastávka Nám. Komenského, předposlední spoj směr Přímětice linka 812 směr Jevišovice, ul. 17. listopadu

Komentáře

Autor: pdk 08.03.2011 08:57:46
Předmět: Nejen Psota
Lze ještě dodat, že na většinu linek znojemské MHD má kromě Psoty vystavenu licenci i BDS-BUS. Většinou jsou to formální JŘ s jedním párem spojů, ale na lince 801 by podle JŘ měl BDS-BUS převažovat.
Několik dopravců na jedné lince IDS (alespoň formálně) je v IDS JMK dost běžnou věcí. Minimálně jednou už se to vyplatilo - při ukončení činnosti jednoho dopravce nebylo nutno vyřizovat nové licence, stačilo změnit JŘ.
Autor: PIDServis 08.03.2011 16:36:37
Tak ono se to vyplatí obecně průběžně při tvoření oběhů, hlavně mimo špičky, protože autobusy přejíždějí mezi linkami a tak se několik dopravců podílí na provozu v určité oblasti a všichni se navzájem doplňují v celé síti linek.
Ještě za zmínku stojí doplnit, že od 12.12.2010 jsou na příměstských linkách nově garantované nízkopodlažní spoje, a že jich není málo.
Autor: pdk 09.03.2011 09:18:48
Předmět: Víc dopravců na lince
Chtěl jsem to vypíchnout i proto, že v PID je tato situace velmi vzácná - pokud vím, tak snad jen na linkách 426 a 491 (OAD a Polkost).

Stanardní verze | Copyright © 2005–2019 PIDServis