PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Trvalé změny PID v lednu 2011

(Trvalé změny)

Aktualizace:  31.01.2011
Platí od:  03.01.2011
Je v provozu

Diskuze k těmto změnám.

Změny v tarifu PID

Na základě rozhodnutí Středočeského kraje dochází od 1.1.2011 k navýšení cen jízdného PID v mimopražských tarifních pásmech. Ceny jednotlivých jízdenek se zvyšují cca o 20%. Ceny jednotlivých jízdenek pro vnitroměstské cesty na území Prahy se nemění.

Ceník jednotlivých jízdenek.

Ceník předplatních časových jízdenek

Změny na železnici

Rošíření plné integrace na trati číslo 173 do Nučic od 1. ledna:

S platností od soboty 1. ledna 2011 je rozšířena plná integrace na železniční trati číslo 173 v úseku Praha, Řeporyje - Nučice (linka S6) a také na trati číslo 122 v úseku Hostivice - Rudná u Prahy. Plná integrace znamená, že ve vlaku platí nejen předplatní jízdní doklady PID, ale i přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu.

Změny v provozu linek od 3. ledna

Linka 103: Mírné posílení provozu v pracovní dny v ranní špičce a na konci odpolední špičky, včetně úseku Březiněves - Ďáblice.

Linka 107: Mírné posílení provozu v pracovní dny v podvečer. V sobotu ráno mezi 8. a 9. hodinou zkrácen interval z 30 na 20 minut.

Linka 125: Posílení provozu v ranní a odpolední špičce v pracovní dny. V ranní špičce interval 6 až 7 minut, v odpolední špičce interval 7 až 10 minut.

Linka 147: Časové posuny spojů v pracovní dny v podvečer. V sobotu ráno mezi 8. a 9. hodinou zkrácen interval z 30 na 20 minut.

Linka 158: Časové posuny spojů.

Linka 176: Časové posuny spojů a mírné posílení provozu v pracovní dny brzo ráno ve směru Karlovo náměstí.

Linka 200: Zavádí se v pracovní dny spoj s odjezdem ze zastávky Sídliště Bohnice směr Kobylisy ve 4:25 hod.

Linka 202: Časové posuny spojů v pracovní dny odpoledne ve směru Poliklinika Mazurská.

Linka 206: V době od 10 do 14 hodin je celotýdenně prodloužen interval z 30 na 60 minut.

Linka 223: Zavádí se v pracovní dny spoj vedený v trase Černý Most - Depo Hostivař s odjezdem ve 4:32.

Linka 245: Od 25. prosince 2010 do 31. ledna 2011 z důvodu velkého množství sněhu a nesolení trasy linky 256 nasazeny celotýdenně midibusy pro lepší průjezdnost.

Linka 256: Od 25. prosince 2010 do 31. ledna 2011 z důvodu velkého množství sněhu a nesolení trasy linky 256 nasazeny celotýdenně midibusy pro lepší průjezdnost.

Linka 263: Omezení provozu krátkých spojů v trase Depo Hostivař - OC Štěrboholy. Souhrnný interval s linkou 163 v tomto úseku bude v sobotu od 10:00 do 15:30 a od 18:00 do 20:30 hodin 10 minut, od 15:30 do 18:00 hodin 7,5 minuty. V neděli ráno je sohrnný interval 30 minut do 9:30 hodin, pak 10-20 minut do 11:00 hodin a pak 10 minut.

Linka 326: Časové posuny spojů v pracovní dny.

Linka 327: Časové posuny spojů v pracovní dny.

Linka 338: Úprava jízdní doby o víkendu.

Linka 361: Úprava jízdní doby o víkendu.

Linka 390: Úprava jízdní doby o víkendu.

Linka 444: Časové posuny spojů v pracovní dny.

Linka 448: Časový posun části spoje v pracovní dny ráno.

Linka 559: Nově provozována v obou směrech. Zavedeny spoje ze zastávky Žárská ve směru Jahodnice II s odjezdem v 14:10 a 16:10.

Změna způsobu zastavování v zastávkách s charakterem "na znamení"

Od 3. ledna.

Chci nastupovat: Nemusím na řidiče mávat, stačí stát na zastávce tak, aby mě řidič viděl (řidiš je povinen zastavit v zastávce vždy, nachází-li se v jejím prostoru viditelně jedna nebo více osob, zároveň musí zastavit, pokud již v zastávce zastavil jiný autobus a cestující by mohl být přehlédnut).

Chci vystupovat: Stisknu tlačítko "znamení k řidiči" umístěné na přidržovacích tyčích dostatečně včas, aby řidič stihl bezpečně zastavit (před každou zastávkou na znamení na ni upozorňuje akustický hlásič, v případě, že hlášení zastávek z nějakého důvodu nefunguje, je povinen řidič zastavit v takové zastávce vždy).

Nový systém, který úspěšně funguje například v Německu, přinese zvýšení plynulosti a rychlosti dopravy a také zlepšení tepelné pohody v autobusech v zimních měsících. Navíc již nebudou muset cestující na těchto zastávkách mávat.

V souvislosti s touto změnou dochází k rozšíření počtu zastávek na znamení. Zde je seznam zastávek, u kterých se mění charakter: v Praze a mimo Prahu.

Trvalé změny PID od pondělí 24. ledna 2011

Linka 462: Časové posuny spojů v ranní špičce pracovních dnů.

Diskuze k těmto změnám.

Komentáře

Autor: domovec 17.12.2010 13:15:28
Předmět: bezdomovci
Pokud bude celý den na zastávce na znamení sedět/ležet bezdomovec, tak tam zastaví všechny autobusy? nebo musí osoby nutně stát (a mimo přístřešek)? co když to bude důchodce, který si chce při čekání hačnout? :-)
Autor: cevomod 17.12.2010 22:27:30
Autobusy budou zastavovat zpravidla když někdo bude stát u okraje zastávky, nebo na jejím chodníku, popř. když bude stát v přistřešku, tak aby bylo patrné, že chce nastoupit. Nikdo, kdo chce nastoupit nesedí do poslední chvíle (to by pak ani nemusel stihnout nastoupit). Ty důchodci co si rádi sednou, stejně tak rádi čekají již 1-2 min. před příjezdem na okraji obrubníku. Spící bezdomovec jistě není osoba, která vypadá, že chce nastoupit. Pokud by si náhodou nebyl řidič jistý tak může zajet do zastávkového zálivu, přibrzdit, a když neuvidí reakci čekajícího, může odjed bez nutnosti otevírat dveře...apod. (ostatně jako se to již dnes běžně děje v časných ranních hodinách, i jindy). Konečně naopaknebudou mít řidiči výmluvu, že cestující nedal včas vědět, byť stál přímo u obrubníku a je zcela patrné, že chce jet... Rozhodně novou koncepci podporuji. Krásným příkladem proč tento systém zavést je zastávka "Na Hůrce", která je již delší dobu na znamení a leží na poměrně rušné komunikaci. Ve směru na Řepy nejsou autobusy vidět dostatečně včas, protože jsou zastíněny křovím a mostem. Zároveň je záliv oddělený vysokým obrubníkem, takže, nedáte-li včas řidiči vědět, není možné se již do zálivu zajet. K tomu všemu ještě jezdí daným místem hodně autobusů, část i soukromých (prostě směs) a člověk si nutně připadá jak blázen, když mává na každý autobus, který se vynoří z poza zatáčky v domnění, zda to není ten jeho... Takových zastávek je samozřejmě daleko více...
Autor: mirek 18.12.2010 17:53:24
Předmět: na znamení
Rozhodně změna k lepšímu, jen ji tentokrát lidem i řidičům dobře vysvětlit (nikoli jako před několika lety, kdy stejný pokus skončil fiaskem).
Autor: LeftBehind 19.12.2010 22:03:41
Předmět: na znamení
Nojó, je to ohromne vymysleny. Treba zastavka Pavovske namesti, tenkrat na znameni byla a pak tam pokazdy busy zastavovaly, protoze tam skutecne dost lidi vystupovalo, tak to zmenili zpet. Tak ted to zkousej s Jiraskovou ctvrti.
Vymysleny to maji ocividne skvele, naposledy meli zmrseny nejaky zastavky, pak to "opravili", ted tam porad sviti Sluzska s projizdejici linkou 186, ta uz tam nejezdi asi tri roky. Nejak moc to nepropaguji, asi ze to neni veledulezita kladna zmena, to je taky palec nahoru. ROPID je organizace plna borcu, ja zverejnit nejaky dokument dvakrat s chybou, tak uz sve zamestnani nemam...
Autor: M.a.r.t.i.n 20.12.2010 14:22:34
Předmět: 125
od 3.1.2011 se ma posilit linka 125
Autor: mirek 20.12.2010 15:27:40
Předmět: 125
Vypadá to na 5 spojů navíc v ranní a 4 v odpolední špičce PD. Ještě by to chtělo trochu posílit to sedlo, 15 minut nic moc.
Autor: pavel 21.12.2010 08:46:28
Předmět: 125
Zajímavá je i rozdílnost intervalů pro jednotlivé směry: ráno je tam (z centra) interval 7 minut a zpět 6 a odpoledne tam 7,5 a zpět 8 minut.
Autor: Břetislav z Březiněvsi 23.12.2010 00:55:11
Předmět: 103
Ten nick je sranda, můžu se jenom zeptat na autobus 103? Mám nastaveno na webu ROPID aby mi posílal jízdní řády poštou a dnes mi přišel nový zrovna u tohoto spoje. Opravdu je tam tolik nových spojů do Březiněvsi? Není to chyba? Jestli ano, určitě jsem šťastný a je to dobrý dárek k Vánocům!
Autor: PIDServis 23.12.2010 11:04:06
Předmět: 103
Jojo, já si toho posílení nevšiml v tom novém jř, viděl jsem jen zněť posunů spojů, ale ono těch nových spojů je více než těch zrušených. Takže je to opravdu posílení no, hlavně v odpolední špičce a to i v úseku Ďáblice - Březiněves.
Autor: Břetislav z Březiněvsi 24.12.2010 03:16:12
Předmět: 103
Díky za potvrzení. Tak to je výborná zpráva. Cestuji často odpoledne a je hrozné, že k nám jezdí střídavě modré autobusy a autobus 103, ale ty modré jsou vždycky nacpané k prasknutí. Ještě sjem se na to teď díval a od ledna jede autobus 103 vždycky před modrým, což je právě to dobré. Pěkné Vánoce!
Autor: -fn- 27.12.2010 07:54:23
Předmět: 107, 147 a 8 a A
Zajímalo by mě, pokud bude interval 107 a 147 zkrácen na 20 minut, jaký interval budou mít navazující linky A a 8, protože pokud to doteď bylo tak, že tramvaje i busy jezdily po 15 a metro po 7,5 (nemám ověřeno), pak je třeba, aby nově tramvaje jezdily buď po 10 nebo po 20 a metro po 5 nebo po 10, jinak ve většině případů vzniknou nepřípoje, respektive nebude možné zajistit přípoje a spojení pozbude na přitažlivosti. Také potenciální vazba na vlaky v intervalu 15 či 30 minut zanikne. Mám bohužel obdobnou zkušenost s vazbami linek 118 a 124 na tramvaje ve Dvorcích, kdy zkrácením intervalu 124 se stala tato linka ve večerních hodinách nepoužitelnou (dříve proklad se 118 po 10 minutách a vazba na tramvaje v obdobném prokladu, nyní 1/2 spojů jede stejně jako 118, přičemž ještě tramvajím oba spoje těsně ujíždějí). Takže pokud se tady ruší možnost návaznosti, nejsem vůbec nadšen, protože kolik lidí jede tímto směrem bez přestupu, že...
Autor: Zdeněk 27.12.2010 11:41:19
Předmět: komentář
125-konečně posílení,ráno je tak nacpaná že předpokládám že brzo je zralá na klouby.
zastávka na znamení-tento hokus-pokus zde už byl,z velkou pompou ho zavedli a po měsíci v tichosti anulovali jako totální blbost(nejslušnější výraz pro vynález pocházející z dílny ROPIDu)
pro -fn-:tenhle dotaz směřujte na své volitelné zástupce v mísním zastupitelstvu(aspoň začnou dělat něco smysluplného)
Autor: Ma(šo)touš 28.12.2010 22:53:49
Předmět: Re: Zdeněk
Tak tady se musím ROPIDu zastat, ač s ním v poslední době souhlasím málokdy. Lidé z ROPIDu tehdy připravili koncept značného rozšíření počtu zastávek na znamení s tím, že se NEBUDE MUSET MÁVAT. Ale nějaký idiot (nejspíš z DP) nechal vzápětí po Praze vyvěsit stovky plakátů s namalovanými dětmi mávajícími na autobus a nápisy "Pozor, od toho a toho dne máváme na více zastávkách". Tím to samozřejmě celé zabil, protože po téhle informační kampani už nebylo možno ani couvnout, ani to provést v úplnosti - takže se počet zastávek na znamení sice rapidně zvýšil, ale MÁVAT SE MUSELO DÁL. To samozřejmě nikomu nic nepřineslo, naopak to zadělalo na nedorozumění a konflikty, lidé si na to mávání nechtěli zvykat, psali stížnosti, zapojili se do toho lokální politici a už to jelo... Zastávek na znamení postupně ubývalo a ubývalo, až se to zase vrátilo do původního stavu.
Tahle změna bude úplně jiná, protože tentokrát se opravdu změní předpisy v tom smyslu, že NEBUDE TŘEBA MÁVAT VŮBEC, tedy systém, který je samozřejmostí v mnoha evropských velkoměstech. Jsem proti slepému přejímání vzorů jen proto, že jsou ze západu (třeba metrolinky), ale tento systém, jak ho znám z německých měst, je skutečně velmi efektivní a vyhovující dopravci i cestujícím. Proto jsem jednozačně pro a držím palce, aby to zas někdo svou hloupostí nepotento...
Autor: Zdeněk 29.12.2010 01:09:11
Předmět: Re:Ma(šo)touš
Menší dotaz:pak mě nijak uniká význam zastávka na znamení???Uvnitř vozu musím mačkat tlačítko-beru,ale na zastávce??Tím že tam stojím(nemusím zrovna čekat na autobus) dle nového výkladu je řidič povinen zastavit v zastávce.V tento moment je označení že zastávka je na znamení zbytečné.Pouze budou vznikat další konflikty a stížnosti řidič/cestující.Jinak dávání znamení na zastávkách k zastavení soupravy/vozu se vedlo již za první republiky to jenom teď musíme vše dělat dle EU.
Autor: Jabkin 29.12.2010 09:52:12
Předmět: Re:Zdeněk
Jsem obyčejný cestující a nepřipadá mi systém zastávek na znamení od 3.1.11 špatný. Proč by měl autobus zastavovat a větrat všude,kde nikdo nestojí. Pokud na zastávce někdo bude,už to je samo o sobě znamení,že tam někdo čeká a pak autobus zastaví a těch případů,kdy tam bude někdo jen tak postávat a nikam nepojede zase tolik nebude. Je jen trochu otázka co na to JŘ,aby autobus neprojel 5 zastávek a pak někde čekal dvě ušetřené minuty aby pokračoval v čas jak má.
Autor: Ma(šo)touš 29.12.2010 18:15:44
Předmět: Re: Zdeněk
Vůbec nechápu, proč by měly vznikat konflikty. Naopak, konflikty vždycky byly jestli někdo mával či nemával, co ještě považovat za mávání, jestli mával viditelně či ne, psaly se stížnosti atd. Teď je příčina konfliktu odstraněna.
Význam zastávky na znamení je přece pořád stejný. Zastavuje se tam jenom někdy. Na stálé zastávce musí zastavit, i když tam nikdo není, na zastávce na znamení jen, když tam někdo je. Stále je tu odlišnost, a to dost zásadní. To stání v prostoru zastávky je vlastně svým způsobem znamení.
Čím více zastávek na znamení, tím lépe. Šetří se čas, palivo, teplo. V mnoha městech daleko větších než Praha jsou na znamení úplně všechny zastávky - a to znamená se NIKDY nezastavuje zbytečně, ale VÝHRADNĚ, když je to potřeba. Nejefektivnější možný způsob. Mávání jenom komplikuje život cestujícím i dopravcům a oproti novému režimu nepřináší vůbec žádnou výhodu - takže vlastně vůbec nechápu, co se snažíte dokázat.
Argumentovat tím, že se bude stavět zbytečně proto, že bude na zastávce někdo zevlovat - ano, samozřejmě, čistě teoreticky je taková situace možná. Ale oproti tomu zmizí jistě mnohem četnější případy, kdy někomu autobus nezastaví, protože málo mával/mávat zapomněl/je to cizinec a netušil, že mávat má.
Autor: petr 29.12.2010 18:32:30
Předmět: zastávky na znamení
a proč nejsou i v tramvajové dopravě zastávky na znamení když v Brně , Liberec a jiné města to mají
Autor: LeftBehind 29.12.2010 19:53:47
Předmět: na znamení
Já vůbec nechápu, jak nějakému šotouši může připadat nový systém zastávek na znamení dobrý. Naprosto chápu argument, že pouze přibude spojů. Jestliže je tu někdo z pánů či dam řidič autobusu, jistě se nebude příliš hněvat za to, když řeknu, že řada řidičů je nedůsledných a určitě:
a) nebude stavět na zastávce na znamení vždy, když tam bude stavět již jiný autobus, což by měl;
b) nebude stavět na zastávce na znamení vždy, když tam bude někdo stát, což by měl; znám zastávku, kde řidiči mnohdy nestaví, ačkoliv na znamení není a lidé na ní stojí (dokonce se bojí sedět)
c) bude zpočátku chaos s uživateli nových zastávek, protože když se podívate na seznam zastávek, které jsou nově ocejchovány touto milostí, tak rozhodně všechny si toto označení zaslouží a lidé ani nebudou čekat, že by mohla být zast. na znamení, budou mačkat tlačítka v bude pozdě.

Pokud je pravdivá příhoda s máváním, tak asi vyrazím od ulic a všude vylepím plakáty, aby lidé mávali, aby to ROPIDím blbům nevyšlo ani tentokrát.
Autor: pavel 29.12.2010 20:04:17
Petr: Protože to neumožňují pražské předpisy. Určitě jste si všiml, že v Praze zpravidla zastavují na zastávkách i vlaky něpřepravující cestující.
Autor: PIDServis 30.12.2010 02:32:09
Předmět: pro LeftBehind
Budťe tak hodný a nadávejte si do blbům někde jinde, třeba na K-reportu, tam zapadnete. Díky.
Autor: mirek 01.01.2011 18:57:01
Předmět: 271
Zajímavé, že linka 271 je od 3.1. uvedena v jízdních řádech se změnou trasy, přitom je trasa stejná jako dosud. Že by se někdo rozhodl kvůli jedné nástupní zastávce navíc oproti trvalému stavu mást cestující "změnou trasy"?

http://portalpid.idos.cz/LineList.aspx?t=3&mi=5&n=3&lc=271&d=2011-01-03
http://portalpid.idos.cz/LineList.aspx?t=3&mi=5&n=3&lc=271&d=2010-12-24
Autor: karel 01.01.2011 19:29:25
Tak dříve to bylo špatně a teďka to bude dobře, zastávka Modrá škola do pravidelné trasy nepatří. Prostě se to opravilo - pozdě, ale přece.
Autor: Tita 01.01.2011 20:00:36
Předmět: Stenbus
Čímpak to, že se nákupní linky Stenbusu tak omezují? 206 se před pár měsíci zaváděla s velkou slávou a teď se dopolední interval prodlužuje na hodinu. A to se kdosi kdesi chvástal, že linka pomůže i dopravně obsluhovat přilehlé oblasti...
Autor: mirek 01.01.2011 23:36:06
Předmět: 271
karel: Jasně, jde o to, že to jestli bus zastaví u metra jednou nebo dvakrát není žádná změna trasy. Navíc je to žlutě-výlukově vyznačeno i v opačném směru, kde k žádné změně nedošlo.
Ono to samotné označení "změna trasy" bez uvedení jakékoli doplňující informace toho, co se změnilo, je dost matoucí.
Autor: Martan 02.01.2011 00:57:11
Předmět: To: Tita
Skončilo předvánoční posílení, obchoďáky si ho připlácejí každý rok.
Autor: -fn- 04.01.2011 18:26:28
Zdeněk: Oni zastupitelé dělají práci ROPIDu? Co potom dělá ROPID, když ne linkové vedení, intervaly a (ne)návaznosti? Kromě toho mí zástupci (ovšem nikoli mnou zvolení, protože můj hlas byl věnován těm, jež jsem nevolil) v Praze 4 budou těžko mluvit za Prahu 6, přitom jsme jedno město a donedávna jsme byli i jeden kraj... Takže mi přijde logické se obracet na toho, kdo to má (za Prahu i středočeské obce) na starost. Vím, zdejší web není ROPID, ale připomínky průběžně směřuji - byť poslední dobou bohužel často bez naděje na lepší služby za dražší jízdné - i tam.
Autor: JN 05.01.2011 15:19:02
Předmět: To: -fn-
Ne, zastupitelé práci Ropidu nedělají. Jenom do toho kecají a podle toho to pak vypadá.
Autor: petr100 15.01.2011 00:08:49
Předmět: trvalé změny od března 2011
na internetu jsem se dočetl že od začátku března 2011 od 4.3 myslím že bylo to datum se připravují další trvalé celostátní změny nejen v pražské PID dopravě ale v celé ČR. kdy se ty změny objeví včas na internetu aspoň zde?
Autor: PIDServis 15.01.2011 14:18:50
Pff, tady se neví co bude jezdit od 1.2. ve středočeským kraji a vy chcete změny k 4.3.? :-))
Autor: PIDServis 15.01.2011 14:20:03
Jinak pro informaci, pokud nejste znalí, celostátní změny jsou každoročně v březnu, červnu a prosinci, to je uplně normální.
Autor: 4076 15.01.2011 19:13:22
neví někdo jaké bude omezeni ve středočekem kraji od 1.2.
Autor: Miloš 15.01.2011 19:26:06
Předmět: Matouši?
Na stálé zastávce musí zastavit, i když tam nikdo není?
Já žil v domnění, že pražské předpisy znám a že je v nich psáno, že zastávka stálá se MUSÍ obsloužit, je-li projeven zájem vně či uvnitř vozidla (tím, že někdo je u dveří, či na zastávce). Nebo tam minimálně bylo psáno toto o otevření dveří - že není nařízeno je otvírat, i když nikdo nechce na/vy-stoupit (ačkoliv to tak 99% řidičů dělá)
Autor: PIDServis 15.01.2011 20:13:41
4076: to neví nikdo
Miloš: pokud vim já, tak na stálé zastávce je řidič povinen s autobusem zastavit i když v buse nikdo neni a venku široko daleko neni nikdo, ale dveře otevřít nemusí, ty musí otevřít jen v případě že někdo chce nastoupit nebo vystoupit, ale zastavit prostě musí, když otvíraj dveře a nikdo nevystoupí a nenastoupí tak to dělají zbytečně, samozřejmě že když je autobus plnej tak jim nic jinýho nezbývá, ale je mnoho případů kdy evidentně nikdo nevystoupí ani nenastoupí a někteří řidiči stejně větrají... zbytečně
Autor: petr100 16.01.2011 15:38:02
Předmět: trvalé změny březen 2011 č.2
Píše se že se to od 1.2.2011 nestačí ve Středočeském kraji takže budou trvalé změny celostátní tedy i ve Středočeském kraji až někdy od 4.3 či 6.3.2011.
Autor: Alois 16.01.2011 21:33:34
Předmět: Re: Miloš
Viz D1/3, § 22 (odst. 1 a 10), http://www.seky5832.estranky.cz/file/277/d1_3.pdf. Povinnost zastavit tam je, povinnost otevřít dveře není. Jak to mají s předpisy jiní dopravci, to nevím.
Autor: Alois 16.01.2011 21:40:38
Předmět: Re: 4076
Buď pan hejtman chystá zopakovat Bémův výstup s trháním úsporného návrhu, který si nejprve vynutil, nebo bude PID v únoru jezdit za ropidí peníze (jako kdysi jezdil za svoje DPÚK), nebo chce hejtman vypudit ROPID ze svého panství či snad dosáhnout nějaké jiné změny, nebo prostě jen chce být pořád v televizi.
Autor: pavel 16.01.2011 21:58:06
Předmět: Alois
ROPID žádné svoje peníze nemá. Za linky ve středočeském kraji zkrátka zaplatí jen to, co od kraje dostane. Tedy pokud to vůbec dostane. Nejsem si jistý, jestli peníze tečou přes ROPID nebo jdou rovnou dopravcům.
Já si počkám na ten únor, uvidíme za 2 týdny.
Autor: Smoospivizics 04.03.2011 01:22:21
Předmět: Dobry blog
precist cely blog, docela dobre

Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis