PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Plzeň (září 2010)

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  17.09.2010

Plzeň

Plzeň je krajské město Plzeňského kraje, leží na soutoku řek Radbuza, Mže, Úslava a Úhlava. Má přes 170 tisíc obyvatel a je tak čtvrtým největším českým městem. Je známá jako průmyslové a pivovarnické město. Škodovka vyrábí dopravní prostředky a průmyslové stroje, na opačné straně města se vaří pivo Gambrinus a Pilsner. V Plzni se také nachází Západočeská univerzita. Současné historické jádro města má pravidelnou síť ulic s téměř čtvercovým náměstím Republiky uprostřed, jemuž vévodí katedrála sv. Bartoloměje, budovaná od roku 1290.

Železnice

Plzní prochází několik důležitých železničních tratí včetně třetího tranzitního železničního koridoru. Osobní a spěšné vlaky jsou zařazeny do IDP (Integrovaná doprava Plzeňska), ta se zatím vztahuje pouze na předplatné jízdné, nikoli na jízdenky pro jednotlivou jízdu. Stanice Hlavní nádraží je vybavena historickou odbavovací budovou, která byla za druhé světové války prakticky zničena, ale byla postaveno znova se stejnou architekturou.

Plzeňské tramvaje

Tramvaje se podílej ína celkovém objemu veřejné dopravy ve městě asi 45%, tvoří tak páteř dopravního systému města. Slavnostní zahájení první elektrické dráhy proběhlo v roce 1899.

V současné době funguje v Plzni tzv. systém páteřních linek, kdy jezdí v síti pouze tři linky, avšak s velmi krátkými intervaly. Linky 1 a 2 jezdí ve špičkách v intervalu 5 minut, linka 4 dokonce v intervalu 3 minuty. Na linkách se objevují vozy typů T3, Vario, KT8, Astra a K3.

Plzeňské trolejbusy

Síť trolejbusů se rozkládá zejména v jižní polovině města. Jezdí zde od roku 1941. Nejnovější trať zprovozněná na konci srpna 2010 vede do nové průmyslové zóny Borská pole. Linky mají většinou intervaly 10 nebo 15 minut v pracovní dny. Nasazovány zde jsou vozy typů 14Tr, 15Tr, 21Tr, 24Tr a 25Tr.

Plzeňské autobusy

První autobusy v Plzni vyjeli roku 1929. Autobusové linky v Plzni mají doplňkovou funkci, obsluhují buď okrajové oblasti a nebo suplují tramvaje a trolejbusy tam, kde není postavena jejich trať. Jedná se například o linku 30, která tangenciálně spojuje periferie a objíždí prakticky celou Plzeň, ve špičce jezdí po 5ti minutách. Další páteřní autobusovou linkou je linka 41, která zajišťuje spojení do nového sídliště Vinice. Vozový park je složen z Karos řady 700 i 900, ale postupně se tu začínají prosazovat nové nízkopodlažní autobusy Citybus, Citelis ale také Solaris a to i délek 15m či 18m.

Obrázky

Košutka, Krašovská historický označovač, stále funkční, stále potřebný Úněšovská, Globus
Přiložte Plzeňskou kartu. Solaris Urbino 18. Borská Pole, Teslova
Borská Pole, Teslova NC, Folmavská Ústřední hřbitov
Hlavní nádraží, Sirková Mikulášské náměstí Mikulášské náměstí
Mikulášské náměstí Mikulášské náměstí Skvrňany, sídliště
Skvrňany, sídliště T3 Bory
Bory, Heyrovského U Práce U Práce
Košutka Bolevec Bolevec
Bolevec Bolevec K3
Lékařská fakulta, Karlovarská Lékařská fakulta, Karlovarská Lékařská fakulta, Karlovarská
Světovar cyklisté se těší v Plzně velké podpoře II. poliklinika
Francouzská třída Francouzská třída Francouzská třída
Francouzská třída Francouzská třída Francouzská třída
Francouzská třída Francouzská třída Francouzská
Černice Doubravka, Zábělská 15Tr
Mrakodrap

Zobrazit komentáře (0)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis