PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Počítadlo
Plzeň (září 2010)
|
Plzeň
Plzeň je krajské město Plzeňského kraje, leží na soutoku řek Radbuza, Mže, Úslava a Úhlava. Má přes 170 tisíc obyvatel a je tak čtvrtým největším českým městem. Je známá jako průmyslové a pivovarnické město. Škodovka vyrábí dopravní prostředky a průmyslové stroje, na opačné straně města se vaří pivo Gambrinus a Pilsner. V Plzni se také nachází Západočeská univerzita. Současné historické jádro města má pravidelnou síť ulic s téměř čtvercovým náměstím Republiky uprostřed, jemuž vévodí katedrála sv. Bartoloměje, budovaná od roku 1290.
Železnice
Plzní prochází několik důležitých železničních tratí včetně třetího tranzitního železničního koridoru. Osobní a spěšné vlaky jsou zařazeny do IDP (Integrovaná doprava Plzeňska), ta se zatím vztahuje pouze na předplatné jízdné, nikoli na jízdenky pro jednotlivou jízdu. Stanice Hlavní nádraží je vybavena historickou odbavovací budovou, která byla za druhé světové války prakticky zničena, ale byla postaveno znova se stejnou architekturou.
Plzeňské tramvaje
Tramvaje se podílej ína celkovém objemu veřejné dopravy ve městě asi 45%, tvoří tak páteř dopravního systému města. Slavnostní zahájení první elektrické dráhy proběhlo v roce 1899.
V současné době funguje v Plzni tzv. systém páteřních linek, kdy jezdí v síti pouze tři linky, avšak s velmi krátkými intervaly. Linky 1 a 2 jezdí ve špičkách v intervalu 5 minut, linka 4 dokonce v intervalu 3 minuty. Na linkách se objevují vozy typů T3, Vario, KT8, Astra a K3.
Plzeňské trolejbusy
Síť trolejbusů se rozkládá zejména v jižní polovině města. Jezdí zde od roku 1941. Nejnovější trať zprovozněná na konci srpna 2010 vede do nové průmyslové zóny Borská pole. Linky mají většinou intervaly 10 nebo 15 minut v pracovní dny. Nasazovány zde jsou vozy typů 14Tr, 15Tr, 21Tr, 24Tr a 25Tr.
Plzeňské autobusy
První autobusy v Plzni vyjeli roku 1929. Autobusové linky v Plzni mají doplňkovou funkci, obsluhují buď okrajové oblasti a nebo suplují tramvaje a trolejbusy tam, kde není postavena jejich trať. Jedná se například o linku 30, která tangenciálně spojuje periferie a objíždí prakticky celou Plzeň, ve špičce jezdí po 5ti minutách. Další páteřní autobusovou linkou je linka 41, která zajišťuje spojení do nového sídliště Vinice. Vozový park je složen z Karos řady 700 i 900, ale postupně se tu začínají prosazovat nové nízkopodlažní autobusy Citybus, Citelis ale také Solaris a to i délek 15m či 18m.
Obrázky
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentáře
Článek „Plzeň (září 2010)“ nikdo nekomentoval.
Aktuální anketa
![]() |
Už ano. (1349)![]() |
Ještě ne. (876)![]() |
Probíhající výluky
Dnes žádná výluka neprobíhá.