PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Frankfurt am Main (srpen 2010)

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  12.09.2010

Frankfurt nad Mohanem se nachází v jižní části Hesenska jehož je největším městem a zároveň pátým největším městem Německa (po Berlínu, Hamburku, Mnichově a Kolíně). Leží na řece Mohanu (Main) a je multikulturním velkoměstem s nádechem Ameriky, jehož charakter je často srovnáván s New Yorkem, proto Frankfurt Němci rádi přezdívají na Big Ebble (New York Američani nazývají Big Apple). Frankfurt je také přezdíván Bankfurt, protože je finančním srdcem Evropy, v jehož centru sídlí bankovní instituy světového významu. Tato oblast Frankfurtu se nachází na jednom břehu řeky mohanu a je podle něj označována Mainhattan. Frankfurt je důležitým veletržním městem a pro Evropu významným dopravním uzlem. Návštěvníci zde najdou jedno z nejfrekventovanějších evropských letišť. Ve Frankfurtu žije 672 000 obyvatel, přitom v roce 1875 to bylo teprve 100 000 obyvatel, v roce 1928 přes 500 000. V městském regionu žije však 1,8 milionu a v oblasti Rhein-Main 5,8 milionu.

Doprava

Frankfurt je důležitým dopravním centrem Evropy mezinárodního charakteru. Frankfurtské nádraží je jedním z nejdůležitějších a největších dopravních uzlů Evropy. Budova nádraží je zároveň architektonickým skvostem své doby, která v roce 2006 prošla kompletní rekonstrukcí ? čelo budovy zdobí Atlas. Za jeden den projde nádražím přes 360 000 cestujících (ročně 90 milionů pasažérů) a kolem 1800 vlaků. Frankfurtské nádraží je také označováno za jedno z nejbezpečnějších v Německu. Přímo spojení Frankfurtu s Českou republikou nabízí vlak kategorie EuroNight Praha - Curych, během dne je nejrychlejší spojení s přestupem v Norimberku. Součástí vlakového nádraží je autobusové nádraží. Autobusové linky mezi Českou republikou a Německem zajišťují společnosti Eurolines, Transtour Ostrava, FONKA Příbram a Student Agency. Zcela mimořádný význam má letiště ve Frankfurtu. Podle údajů za rok 2008 je letiště na třetím místě v Evropě a devátém na světě v počtu přepravených osob, na druhém místě v Evropě a na dvanátém na světě v počtu vzletů a přistání a konečně v objemu přepravovaného nákladu je na druhém místě v Evropě a na sedmém celosvětově. Městská doprava je zastoupena spolkem RMV (Rhein-Main-Verkehrsverbund), který je největší v Evropě. Propojuje 15 krajů, 4 velkoměsta, spravuje oblast velkou 14 000 km2 a čítá přes 10 000 zastávek. RMV ročně přepravuje přes 600 milionů cstujících. RMV ve Frankfurtu zajišťuje dopravu autobusovou (Büsse), metro (U-Bahn a S-Bahn) a tramvaje. Frankfurtské metro, tzv. U-Bahn spravuje dceřiná společnost VGF (Verkehrsgesellschaft Frankfurt). Pod RMV dále spadá RE (Regionalexpress) a RB (Regionalbahn). Křižovatkou pro všechny spoje jsou zastávky Hauptwache a Konstablerwache. Důležitým bodem pro automobily je křižovatka Frankfurter Kreuz, která propojuje dálnice ze všech světových stran a propojuje tak spojnice od Hamburku do Basileje či z Düsseldorfu do Mnichova. Denně zde projede přes 300 000 vozidel.

S-Bahn ve Frankfurtu: Je to systém rychlé příměstské železnice či expresního metra, doplňující klasické metro. V současné době má S-Bahn 9 linek označených S1 ? S9. Všechny trasy linek sítě S-Bahnu jsou koncipovány tak, že spojují zhruba centrum města s jeho vzdálenými čtvrtěmi či předměstími. V husté zástavbě jsou vedeny tunely (8 stanic je podzemních), v řidší pak na povrchu po vlastních nebo železničních tratích. Celou síť provozují společně německé železnice (státní společnost Deutsche Bahn) a dopavní podnik Hesenska RMV. V provozu je 303 km tratí na nichž je 111 stanic.

Metro ve Frankfurtu: U-Bahn je síť je metra, které je doplněno systémem lehkého metra a tramvajovou sítí. Systém metra provozuje společnost Verkehrsgesellschaft Frankfut, která je součástí dopravního sdružení Rhein-Main Verkehrsverbund. Síť je složená ze tří tratí, které obsluhuje 7 linek.

Frankfurtské hlavní nádraží: Jedno z nejdůležitějších a největších nádraží v Německu. Bylo otevřeno v roce 1888 jako centrální nádraží Frankfurt. Dnes je dohromady s Mnichovským hlavním nádražím s asi 350 000 cestujícími a návštěvníky denně nejpoužívanějším nádražím v Německu po nádraží v Hamburku.

Frankfurtské letiště: Flughagen Frankfurt am Main je největší německé letiště a světovou křižovatkou. V Evropě je třetím největším letištěm ? po londýnském Heathrow a pařížském Charles de Gaulle, světově na devátém místě. V roce 2009 zde prošlo 50,9 milionů pasažérů.

Železniční doprava ve Frankfurtu: Frankfurt se řadí mezi důležité křižovatky v osobní železniční dopravě v Evropě. Dopravce Deutsche Bahn považuje Frankfurt za nejdůležitější křižovatku v Německu. Jezdí zde 13 linek ICE. S asi 350 000 cestujícími denně se řadí Frankfurtské nádraží na druhé místo po Hamburku s 450 000 cestujícími. Patří spolu s nádražím v Lipsku a Curychu mezi největší v Evropě. Od roku 2002 je v provozu nová linka ICE do Kolína, jízdní doba je mezi těmito městy hodinu a čtvrt. Plánuje se také vysokorychlostní trať do Paříže. Cestující by se měli do Paříže dostat za 4 hodiny - na pařížské nádraží Gare de l´Est.

Městská doprava ve Frankfurtu: Ve Frankfurtu a jeho okolí jezdí S-Bahn, U-Bahn (Stadtbahn), tramvaje, autobusy a regionální železniční vlaky. Od roku 1944 do roku 1959 jezdily ve Frankfurtu také trolejbusy. Zajímavostí je plně automatická Hochbahn SkyLine, která jezdí na letišti od roku 1994. Je dlouhá 3,8 kilometru. Jezdí mezi terminály na letišti.

Rhein-Main-Verkehrsverbund: RMV je integrovaná doprava v oblasti Rhein-Main. Ředitelem je Klaus-Peter Güttler a mluvším Knut Ringat. Jeho předchůdcem byl FVV (Frankfurter Verkehrsverbund), který zanikl roku 1995. Jedná se o jakési sloučení mnoha malých integrovaných dopravních systémů.

Verkehrsgesellschaft Frankfurt am Main: VGF je komunální dopravní podnik Frankfurtské městské dopravy. Provozuje metro a tramvaje, magistrát města ho tím pověřil 26. října 2009 na 20 let. Provozuje také 6 autobusových linek.

Vozový park metra: Na linkách metra jezdí soupravy různého stáří od nejstaršího typu U2, přes typy U3 a U4 po nejnovější typ U5. K tomu jezdí také soupravy typu Ptb, které připomínají spíše tramvaje. Dříve se také po tramvajových kolejích tyto soupravy pohybovaly. Dnes se s nimi lze setkat zejména na lince U5.

Vozový park tramvají: Jezdí zde pouze dva druhy nových nízkopodlažních tramvají, viz fotografie.

Vozový park autobusů: Ve Frankfurtu jezdí nízkopodlažní autobusy různých značek, kloubové i standardní. Jezdí zde Citara, Solarisy a Volva.

Obrázky

Železniční stanice vlaků ICE na Frankfurtském letišti MAN na frankfurtském letišti. Nastupovat do SkyLine směr Terminál 1
SkyLine, dopravní prostředek jezdící mezi terminály frankfurtského letiště SkyLine Frankfurtský S-Bahn moc přívětivě nevypadá, ani prostory podzemních stanic.
Jízda historickou tramvají. Netradiční autobus městské dopravy, Volvo. Uvnitř frankfurtské tramvaje.
Nikdy bez toho necestuj, je trapné být přistižen. Tramvajová trať lesem, na zastávku pro houbaře se nesmí zapomenout. Jízda historickou tramvají.
Typická klientela Frankfurtského dopravního podniku na předměstí. Nejnovější tramvaje se trochu liší. Párty tramvaj pod jedním z mrakodrapů.
Budova hlavního nádraží. Toto jsou nejnovější frankfurtské tramvaje. Další historická jízda.
Největší šoto místo ve Frankfurtu. To je panorama. Informační středisko o MHD.
Linka 36 má krátké intervaly. Komfort je v MHD samozřejmostí. Netradiční vstup do vestibulu metra.
Zkratka VGF neznamená jen Verkehrsgesselschaft Frankfurt (Dopravní podnik Frankfurtu) Interiér vozů metra. Konečná stanice metra je málokdy v podzemí.
Na lince metra U5 jezdí spíše tramvajové vozy, mají vysouvací schody.

Zobrazit komentáře (3)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis