PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Erfurt (srpen 2010)

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  24.08.2010

Erfurt

Erfurt je hlavní a největší město německé spolkové země Duryňsko. Má asi 200 000 obyvatel a protéká jím řeka Gera. Po sjednocení Německa je to nejbližší velké město jeho středu. Oproti jiným významným německým městům utrpěl během 2. světové války menší škody. Studoval zde Martin Luther na začátku 16. století. Na jihu je město obklopeno lesnatými kopci. První zmínky v roce 742. V roce 1392 založena Erfurtská univerzita, zanikla roku 1816. 26. dubna 2002 zde zabil student místního gymnázia Robert Steinhäuser 13 učitelů, 2 studenty, policistu a nakonec sám sebe.

Trolejbusová doprava: Po ukončení 2. světové války se zde začala plánovat trolejbusová síť jakožto doplněk sítě tramvajové stejně jako v mnoha dalších německých městech. Práce na první trati, která byla dlouhá 3km a vedla z centra do Daberstedtu, byly ukončeny na začátku roku 1948. Vozovna byla vystavěná vedle tramvajové na severu města a byla s linkou spojena manipulační tratí stejně dlouhou jako samotná trolejbusová linka. O rok později byla trať prodloužena na jihovýchod do Melchendorfu. Druhá linka zprovozněná v roce 1951 jela po trati z centra do Hochehimu na jihozápadě. Třetí linka z centra na východ do Ringelbergu byla zprovozněna v roce 1953. V roce 1957 byl vozový park doplněn pěti dvoupatrovými ojetými vozy z Hamburku. Před jejich zprovozněním v Erfurtu jim bylo však demontování horní patro. V 60. letech kupoval místní dopravní podnik československé trolejbusy Škoda 8Tr a 9Tr. V 70. letech bylo ale rozhodnuto o postupném zániku trolejbusové sítě. V roce 1973 byla jako první uzavřena trať do Melchendorfu, nahrazena byla tramvajovou linkou 3 o 10 let později. Zbylé tratě byly v provozu do roku 1975, jedna nahrazena autobusovou linkou 51 a druhá až v roce 2000 tramvajovou linkou 2.

Městská doprava aktuálně: Provozuje dopravce SWE - EVAG (Stadtwerke - Erfurter Verkehrsbetriebe). Provozuje tramvaje s jednotným intervalem 10 minut v pracovní dny a 15 minut o víkendu) a autobusové linky. Železnice zde nemá významné postavení, S-Bahn zde byl v provozu v letech 1976-93.

Tramvaje jsou páteří místní MHD. Kombinace provozu na ulici nebo na samostatném tělese. Jezdí zde šest linek. Společně s autobusy přepraví za den asi 100 000 cestujících. První tramvaje byly udány do provozu v roce 1883. Na většině okrajových konečných Stadtbahnu jsou parkoviště P+R. Na lince 4 je v úseku Hauptfriedhof - Bindersleben mimo špičky pásmový provoz (tj. interval 20 minut v sedle, 30 minut o víkendu).

Autobusové linky jsou označeny čísly 9 - 95. Páteřní linka 9 jezdí v 10ti minutovém intervalu ve všední dny a v 15ti minutovém o víkendu jako tramvaje. Linky 10, 15 a 20 jezdí ve špičkách po 20ti minutách. Ostatní linky jezdí ve špičkách po 30ti nebo po 60ti minutách. Linka 90 má interval 15 minut ve špičce. Jezdí zde také 8 regionálních autobusových linek označených čísly 111 - 170 a dvě školní autobusové linky 501 a 503.

Noční provoz: V době od 20:30 do 23:00 hodin jezdí noční tramvajové linky N3 po 15ti minutách a linky N1, N2, N4 a N5 po 30ti minutách a také autobusová linka N9 po 30ti minutách. V době od 23:00 do 1:00 již jezdí pouze po půl hodině linky N2, N3 a N5.

Vozový park tramvají

12x KT4D 18m (1975-90).

16x MGT6D 30m (1994-98).

7x Combino Basic 30m (2000).

29x Combino Advanced 30m (2002-06).

12x Combino Advanced 20m (2002-06).

Vozový park autobusů

1x Neoplan 4011 (minibus) (1997).

5x Neoplan 12m (2000).

9x Neoplan CNG 12m (2001-06).

8x Neoplan 18m (1999).

14x Neoplan CNG 18m (2002-03).

2x Setra (2007).

10x Citaro 12m (2007-08).

9x Citaro 18m (2007-09).

Obrázky

Tramvaj KT4 Setkání generací na konečné Rieth Combino
Combino Uvnitř další tramvaje. Neoplan na frekventované lince 9
Uvnitř kloubového Neoplanu. Ukázka erfurtského zastávkového sloupku Neoplan na plyn
Auta stojí, autobusy jedou. Přestupní uzel Hauptbahnhof Combino
Combino Combino Na konečné linky 90 je rušný přestupní uzel
Combino Tramvajová trať do starého centra. kloubové Citaro na lince 90
míjení klasických německých tramvají uličkami v centru se proplétají kromě tramvají také pěší a cyklisté, nikoliv auta malebná zastávka na jednosměrné trati
další jednosměrná trať proplétající se centrem města tramvaje jedou touto pěknou alejí, auta ne interiér jedné z tramvají
v německu již trochu nostalgické svezení souprava složená z prvního 30m Combina a druhého 20m Combina KT4 jezdí vždy takto v soupravě
Combino Unikátní přestupní bod Hauptbahnhof, z vlakového nástupiště kde zastavují také vlaky ICE, sejdete po jedněch schodech a jste hned na zastávce tramvají Hauptbahnhof

Zobrazit komentáře (0)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis