PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Ostrava

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  28.09.2009

Tramvaje

Tvoří páteř městské dopravy na rozlehlých jižních sídlištích, kde mají celkem hustou síť. Ta je spojena s tramvajovou tepnou Ostravy, která vede z Hlavního nádraží přes centrum, přestupní bod Náměstí Republiky, Nádraží Svinov do západního sídliště Poruba. Kromě rekonstruovaných vozů T3 se lze svézt jednosměrnými KT8, K2, T6, Varii (ve verzi 1 wany, 2 wan ve formě K2, ale i 3 wan!) a Astrami. Ostravský pestrý vozový park tramvají má také jednu podstatnou výhodu - vysoký podíl nízkopodlažních tramvají. V den návštěvy (sobota) jezdilo 10 tramvajových linek v jednotném intervalu 20 minut. Na většině tratích je však souhrnný interval 10 minut u vybraných dvou linek zajištěn.

Trolejbusy

Mají hustou síť, ale obsluhují jen severní část města, kde naopak nejezdí tramvaje. V den návštěvy (sobota) jezdilo 7 linek v jednotném intervalu 20 minut. Na většina tratích je ale opět zajištěn souhrnný interval 10 minut. Na vybrané linky (např. 104) jsou nasazovány kloubové trolejbusy. Lze se svézt kvalitními nízkopodlažními Solarisy, ale také staré rekonstruované Škodovky jsou ve velmi dobrém stavu.

Autobusy

Zcela doplňující funkci mají autobusy. Intenzivní autobusová doprava je leda na okrajových příměstských trasách, popř. v oblasti Poruby a samozřejmě ve špičkách kolem rozlehlých areálů místních fabrik. Ale i o víkendu fungují klasické rozjezdy mnoha spojů z jedné stanice během 10 minut(v 6h, 14h a 22h), kde po následujících 8 hodin neprojede jediný spoj. Na těchto místech je většinou intenzita spojů dokonce uplně stejná jako v pracovní dny, otázkou však je jaké je vytížení těchto spojů v pracovní dny. O víkendu je taková nabídka přímých spojení v každou z těch tří uvedených hodin při nejmenším diskutabilní. Na polovinu těchto spojů jsou navíc také nasazeny kloubové autobusy i o víkendu. Co se týče vozového parku, stejně jako u trolejbusů zde mají velkou váhu standardní i kloubové, zato vždy nízkopodlažní Solarisy. O víkendu bylo těžké narazit na nějakou Karosu řady 700, narozdíl od řady 900. Občas se setkáme i s vozy Citybus (resp. Citelis).

Zajímavé odkazy:

Ostravský dopravní podnik.

Nadšenecké stránky o MHD v Ostravě.

Přiložené fotografie byly pořízeny v sobotu 26. září 2009.

Obrázky

Tramvajová konečná Vřesinská na západě Tramvajová konečná Vřesinská na západě Tramvajová konečná Martinov na severozápadě
Autobusové konečná Plesná na samém okraji Ostravy na severozápadě Trolejbusová konečná a přestupní bod na tramvaje - Náměstí Republiky Tramvajová konečná Nová huť
Zastávka v areálu hutí, každá z linek jede 3x denně (6,14,22h) Autobus přijíždí do zastávky Nová huť, vysoké pece Ve vlně kolem 14. hodiny pokračuje u Vysokých pecí tento Solaris
Do koksovny má namířeno tato Karosa, snad někoho poveze alespoň na odjezdu, když už nikoho nepřivezla Pauza u Koksovny Jediná normální linka v oblasti Hutí, interval 40 minut po celý den, do okolních okrajových částí
A v protisměru. Trojwana na lince 7 na konečné Výškovice. Do Poruby má namířeno tato sólo devítka.
Druhá významná konečná trolejbusů - Sokola Tůmy. Sokola Tůmy. Interiér starého trolejbusu Škoda.
Jednosměrná KT8 právě odjela ze zastávky Stodolní. Tato Astra v protisměru teprve do zastávky Stodolní přijede. A tato K2 je právě v zastávce Stodolní.
Trolejbusová konečná na východním okraji Ostravy, v Michálkovicích Dvojwana na line 12. Wana s vlekem na lince 4.

Zobrazit komentáře (0)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2017 PIDServis