PIDServis
Navigace
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Počítadlo

Olomouc

(Jiné zprávy)

Aktualizace:  27.09.2009

Tramvaje

V den návštěvy byla v provozu pouze jedna tramvajová linka značená U. Jezdila v trase Nová Ulice - Náměstí Hrdinů - Neředín a měla interval 6 minut. V pravidelném stavu zde jezdí celkem 7 linek v různých trasách. Síť však není tolik rozvinutá (dvě tratě mezi hlavním nádražím a starým centrem, plus tři tratě na okraje města). Standardní interval v pracovní dny jednotlivých linek bývá 12 minut. V současné době jsou kromě klasických tramvají T3 ve vozovém parku také nízkopodlažní Astry, Tria a Varia.

Autobusy

Na velikost města zde působí až moc velké množství autobusových linek. Linkové vedení je vysoce nepřehledné, intervaly vůbec nelákají na jízdy bez předešlého zjištění konkrétního spojení. Nicméně intenzita vesměs není nijak nedostačující. Existuje několik páteřních linek, kde se nasazují kloubové autobusy. Vybrané obce mimo Olomouc mají to štěstí a jsou připojeny k systému MHD a platí zde klasický tarif. Zabývat se místní "integrovanou" dopravou IDSOKem je celkem zbytečné, protože k opravdovému IDS má IDSOK stále velmi daleko. Vozový park autobusů Olomouckého dopravního podniku však musí být ohodnocen známkou 1. Prakticky polovina všech autobusů jsou moderní nízkopodlažní autobusy značky Solaris (29 standardních a 9 kloubových). Několik málo vozů řady Karosa 700 je vždy po generální opravě (11x B731/2, 3x B741). Ve velmi slušném stavu, narozdíl od stejně starých pražských vozů, jsou také vozy řady Karosa 900 (8x B932, 8x B952, 8x B941 a 2x B961). Velkým mínusem Olomouckých autobusů je však neřízené využívání vnější plochy autobusů k reklamám, díky kterým je silně omezen výhled z autobusů ven a při pohledu zvenku na autobus připomíná spíše jedoucí pomalovanou krabici než vozidlo s okny.

Přiložené fotografie byly pořízeny v pátek 18. září 2009.

Zajímavé odkazy:

Olomoucký dopravní podnik.

Nadšenecké stránky o olomoucké MHD.

Obrázky

Vozovna olomouckých tramvají Starší MAN na autobusovém nádraží Kloubová Karosa C943 na autobusovém nádraží
Nízkopodlažní Crossway na autobusovém nádraží Patnáctimetrový nízkopodlažní Solaris na autobusovém nádraží Kloubová Karosa B941E na lince 23 v Holicích
Nízkopodlažní Sor na lince NAD v Pavlovičkách Nízkopodlažní Astra na konečné Neředín Nízkopodlažní Vario na konečné Nová Ulice
Kloubová Karosa B941 na lince 16 na konečné Tabulový vrch Kloubová Karosa B941 na lince 16 na konečné Tabulový vrch Kloubová Karosa B941E na lince 16 u zastávky Stupkova
Autobusy u zastávky Stupkova Nízkopodlažní kloubový Solaris přijíždí na lince 19 do zastávky Stupkova Nízkopodlažní kloubový Solaris přijíždí na lince 19 do zastávky Stupkova
Interiér nízkopodlažního kloubového Solarisu Konečná autobusů Tabulový vrch Nízkopodlažní kloubové Solaris na lince 16 na konečné Tabulový vrch
Nízkopodlažní kloubový Solaris na lince 16 na konečné Tabulový vrch Minibusová linka obsluhující rozsáhlý areál Fakultní nemocnice, konečná Tabulový vrch Interiér minibusu na lince 42
Provoz autobusů pravidelné a náhradní dopravy v zastávce Náměstí Hrdinů Solaris v areálu Dopravního podniku Náhradní autobus u hlavního nádraží
Náhradní autobus u hlavního nádraží Náhradní autobus u hlavního nádraží Nízkopodlažní Solaris na lince 25 v zastávce Hlavní nádraží

Zobrazit komentáře (0)


Verze pro tisk | Copyright © 2005–2018 PIDServis